![]() |
![]() |
![]() |
Saites
|
Projekti
![]() „Erasmus+” projekts „Neurodivergent – Optimizēti mācīšanās materiāli jauniem pieaugušajiem profesionālajā izglītībā, kuriem diagnosticēts Aspergera sindroms, izmantojot funkcionālu apmācības programmu”Ir noslēdzies Eiropas Savienības izglītības, mācību, jaunatnes un sporta programmas „Erasmus+” projekts „Neurodivergent – Optimizēti mācīšanās materiāli jauniem pieaugušajiem profesionālajā izglītībā, kuriem diagnosticēts Aspergera sindroms, izmantojot funkcionālu apmācības programmu”. Visus projektā izstrādātos materiālus var apskatīti un lejuplādēt projekta mājas lapā - Neurodivergent Nordplus projekts “Fizisko aktivitāšu metožu izstrāde bērniem ar funkcionāliem traucējumiem”Rīgas 5. pamatskola – attīstības centrs, sadarbojoties ar trijām skolām no Lietuvas un Igaunijas, īsteno Nordplus projektu nr. NPJR-2020/10245 10245 “Fizisko aktivitāšu metožu izstrāde bērniem ar funkcionāliem traucējumiem”. Projekta mērķis ir izstrādāt mācību metodiskos materiālus, kurus var izmantot sporta skolotāji darbā ar skolēniem, kuriem ir funkcionāli traucējumi. Pirmā skolotāju mobilitāte notika Rīgā no 2. līdz 6. aprīlim. Mobilitātes laikā skolotāji prezentēja savu skolu, izglītības sistēmu katrā projekta dalībvalstī, kā arī iepazīstināja ar dažām mācību metodēm un aktivitātēm. Tikšanās laikā skolotāji apmeklēja vairākas sporta stundas, peldēšanas un slidošanas nodarbības, kā arī devās mācību ekskursijā uz Siguldu un Līgatni. Dalība Nordplus projektā ir vērtīga pieredze mūsu skolas sporta skolotājiem, jo tiek pilnveidotas kompetences sadarbībā ar citu valstu Eiropas Savienības valstu pedagogiem. ![]() ![]() ![]() ![]() Projekts “Kompleksa novērtēšanas un atbalsta programma, lai samazinātu ar ekrānos pavadīto laiku saistītos veselības riskus pusaudžiem”2023. gada 27. februārī skolā viesojās Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas vadošā pētniece, profesore, Eiropas Pielāgoto fizisko aktivitāšu federācijas prezidente Aija Kļaviņa. Skolas pedagogi tika iepazīstināti ar projekta “Kompleksa novērtēšanas un atbalsta programma, lai samazinātu ar ekrānos pavadīto laiku saistītos veselības riskus pusaudžiem” (Nr. lzp-2019/1-0152) pētījuma “Virtuālās vides un veselības risku sakarības pusaudžiem Latvijā” rezultātiem. ![]() ![]() Erasmus+ KA202 projektsMūsu skola īsteno Erasmus+ KA202 projektu “Neurodivegent - Optimizēti mācīšanās materiāli jauniem pieaugušajiem profesionālajā izglītībā, kuriem diagnosticēts Aspergena sindroms, izmantojot funkcionālu apmācības programmu“. Projektā piedalās organizācijas no vairākām Eiropas Savienības valstīm - Norvēģijas, Spānijas, Beļģijas, Zviedrijas, Latvijas un Austrijas. 2022. gada novembrī un decembrī notika skolotāju tikšanās Spānijā un Beļģijā, kurās tika turpināts darbs pie mācību materiālu izstrādes un izvērtēšanas. 2023. gada janvārī notika noslēguma sanāksme Norvēģijā, kurā tika izvērtēti un uzlaboti materiāli. Projekta dalībnieki diskutēja par vēl veicamajiem uzdevumiem, kā arī bija iespēja dalīties pieredzē par projekta īstenošanas veiksmes stāstiem un problēmām. Kopīgi sākām plānot jaunu Erasmus+ projektu, kura mērķis būs uzlabot autisku skolēnu iespējas pēc skolas absolvēšanas veiksmīgāk iesaistīties darba tirgū un veidot karjeru. Projektu vadītāja: Sanita Mežiniece ![]() Viesi no ČehijasMūsu skolā no 10. līdz 14. oktobrim viesojās Barbora Tománková no Církevní Základní Škola Logopedická Don Bosco A Mateřská Škola Logopedická un Zuzana Štoudkova no Základní škola, Turnov, kuras ar Čehijas Izglītības, jaunatnes un sporta ministrijas atbalstu bija ieradušās, lai ēnotu mūsu skolas pedagogus un logopēdus, kas ikdienā strādā ar skolēniem, kuriem ir valodas traucējumi. Projekta mērķis ir uzlabot specialās izglītības pedagogu un logopēdu profesionālo kompetenci. Nedēļās laikā mūsu skolas darbinieki kopā ar čehu kolēģēm piedalījās vairākās mācību stundās, darbnīcas un semināros. Kopīgi tika apspriesti labās prakses piemēri, kā tiek īstenota logopēdiskā palīdzība skolēniem ar speciālām vajadzībām, kā veicināt mācību stundu laikā sekmīgāk apgūt jauno vielu un kāds atbalsts ir nepieciešams pedagogiem, lai atvieglotu darba apstākļus. Skolas ergoterapeite Herta Indriča dalījās pieredzē, kā viņa palīdz skolēnu pozicionēšanā, lai tie ērtāk varētu pievērsties mācību darbam. Aktīvi piedalījās ari skolas audiologopēde Anete Bromulte, kura parādīja kā mūsu skolā tiek veicināta komunikācijas prasmju attīstība un kādi logopēdiskās terapijas elementi tiek izmantoti ikdienas darbā. ![]() ![]() ![]() Erasmus+ projekta “Cilvēktiesību aizsardzība pasaku valstī” dalībnieku viesošanās skolāRīgas 5. pamatskolā - attīstības centrā 2022. gada 28. septembrī viesojās Erasmus+ projekta “Cilvēktiesību aizsardzība pasaku valstī” dalībnieki. Projektā piedalās skolas no Latvijas, Turcijas, Spānijas, Portugāles un Itālijas. Projekta mērķis ir mazināt sociālo atstumtību, aizspriedumus un stereotipus, kā arī veicināt toleranci pret visiem cilvēkiem. Viesiem tika prezentēta mūsu skola un īstenotais Erasmus+ projekts “Neurodivergent – Optimizēti mācīšanās materiāli jauniem pieaugušajiem profesionālajā izglītībā, kuriem diagnosticēts Aspergera sindroms, izmantojot funkcionālu apmācības programmu”. Tikšanās laikā Erasmus+ projekta dalībnieki un mūsu skolas pārstāvji dalījās pieredzē kā tiek īstenota skolēnu ar speciālām vajadzībām iekļaušana izglītības sistēmā projekta dalībvalstīs, kā tiek nodrošināts atbalsts skolēniem un skolotājiem. Kopīgi tika secināts, ka būtiski ir sagatavot jauniešus dzīvei pēc skolas pabeigšanas, lai viņi būtu pēc iespējas patstāvīgāki un neatkarīgāki. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Rīgas 5.internātpamatskola – attīstības centrs iesaistījās Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta organizētajā projektā – konkursā “Izglītības iestāžu teritoriju apzaļumošana”. Konkursa mērķis bija veicināt bērnu un jauniešu, viņu vecāku, pedagogu un skolēnu pašpārvaldes līdzdalību savas izglītības iestādes teritorijas apzaļumošanā un piederības sajūtas radīšanā savai skolai, pilsētai un valstij, gaidot Latvijas valsts simtgadi.
Tā kā arī mūsu Skolai tuvojas 45 gadu jubileja, tika nolemts Skolas Stokholmas ielā 24 rotaļu laukumā esošo baseinu pārveidot par puķu dobi. Pēc skolēnu veidotajiem zīmējumiem, ar skolotāju palīdzību un atbalstu, tika izveidota projekta skice, kurā ziedi veido latvju rakstu zīmes, dodot Skolai, skolēniem un Skolas darbiniekiem svētību, saskaņu un gudrību.
Paldies vecākiem un Skolas atbalstītājiem, kuri ar savu inciatīvu piedalījās Skolas teritorijas sakopšanas talkā un palīdzēja Skolas skolēniem iekārtot estēstisku vidi!
Gaidīsim Latvijas valsts simtgadi un Skolas jubileju sakoptā un estētiskā vidē!
![]() |
![]() |
Skolēni zīmē ziedus baseinā. | Māras krusts un zalkša zīme. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
2017. gada 14. un 15. jūnijā forumā noslēdzās Rīgas Izglītības un informatīvi metodiskā centra (RIIMC) organizētais skolu un pedagogu izglītības attīstības projekts „Izglītība izaugsmei 2017” (turpmāk – Projekts), kas notika Valsts 2. ģimnāzijā.
Rīgas 5. internātpamatskola – attīstības centrs (turpmāk – Skola) forumā prezentēja savus ieguvumus Projektā „Atbalsts skolas stratēģisko mērķu sasniegšanai”, kura mērķis bija nodrošināt izglītojamiem atbalstošu vidi uzvedības profilaksei un korekcijai.
Foruma laikā Skolas sagatavotajā stendā bija apskatāma informācija par Projekta „Pozitīvas izglītojamo uzvedības veidošanas stratēģijas un uzvedības korekcija izglītojamo ar funkcionāliem traucējumiem iekļaušanai sabiedrībā” laikā tapušajiem materiāliem, kas paredzēti, lai risinātu uzvedības problēmas skolēniem ar funkcionāliem traucējumiem, tādējādi veicinot viņu veiksmīgu socializāciju.
Foruma ietvaros notika seminārs, kurā interesenti varēja iepazīties ar aktivitātēm Projektā. Seminārā Skolas direktora vietniece metodiskajā darbā Ieviņa Vanaga dalījās pieredzē par dažādu praktisku metožu izmantošanu un pielietošanu, strādājot ar skolēniem, kuriem ir komunikācijas grūtības, no kurām, savukārt, izriet uzvedības problēmas.
No 13.05.-20.05.2017. mūsu skolas direktore, 2 pedagogi un 3 skolēni piedalījās Erasmus+ projekta “Iekļaujošā dzīve! Eiropas valstu līdzdalība cilvēku ar attīstības traucējumiem integrēšana darba tirgū un atpūtā” aktivitātēs Drauignan, Francijā. Lasīt vairāk
Rīgas 5. internātpamatskola – attīstības centrs kā projekta dalībnieki piedalījās Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta Sabiedrības integrācijas programmas un Rīgas 4. speciālās internātpamatskolas projektā „Sports - izaugsmei un vienlīdzībai 2”. Projekta ietvaros 2017. gada 24. aprīlī norisinājās „Galvenā kopējā sporta sadraudzības diena”. šajā dienā skolēni piedalījās dažādās sportiskās aktivitātēs - tūrisma trases pārvarēšanā, kuru uzstādīja Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas studenti, šaušanā ar loku, lodes grūšanā un sēdvolejbola spēlē, ko organizēja Latvijas paralimpiskās vienības pārstāvji, kā arī citas aktivitātes. Skolēni no Rīgas 4. speciālās internātpamatskolas, Rīgas 5.internātpamatskolas - attīstības centra un Rīgas Juglas vidusskolas visi kopā, labā noskaņojumā piedalījās iepriekšminētajās aktivitātēs.
Atklāt projekta pasākumu kopā ar vadošajiem Latvijas paralimpiskās vienības dalībniekiem Ievu Melli un Gintu Jonastu bija ieradies arī četrkārtējais paralimpisko spēļu čempions Aigars Apinis, kurš pastāstīja par iespaidiem no Rio paraolimpiskajām spēlēm un savu ceļu uz uzvarām. Tikšanās ar čempionu uz jauniešiem atstāja iedvesmojošu iespaidu. A. Apiņa ceļš var kalpot kā piemērs visiem, ka pat Olimpiskajā zelta kalnā ir iespējams uzkāpt cilvēkam ar funkcionāliem traucējumiem.
Pēc sporta aktivitātēm notika pateicību pasniegšana un sadraudzības pikniks, kura laikā runājām par nākamiem kopējiem pasākumiem un turpmāko sadarbību.
Turpinot sadarbību ar mūsu Skolas atbalstītājiem, 30. martā noslēdzās vēl viens labdarības projekts. Skolas Montesori nodarbību telpa ieguvusi jaunu izskatu. Tagad skolēni ar prieku nāk uz nodarbībām, kuras veicina pašapzināšanos un personības nostiprināšanos, jo Marijas Montessori pedagoģijas sistēmas vadmotīvs ir: “Palīdzi man to izdarīt pašam!”. Ar Mežaparka evanģēliski luteriskās draudzes atbalstu iegādāti jauni mācību materiāli.
Svētku sajūtu skolēniem papildināja rotaļas un gardais popkorns!
Paldies Skolas draugiem – Ilonai, Dainim, Ingai, Ainai, Guntai, Mārtiņam, Zandai un Evijai par neizsīkstošo enerģiju un dzīves prieku, radot prieku skolēniem ar speciālām vajadzībām un Mežaparka evanģēliski luteriskajai draudzei par atbalstu jaunu materiālu iegādē!
No 11.03 - 18.03.2017. mūsu skolas 3 pedagogi un 3 skolēni piedalījās Erasmus+ projekta "Iekļaujoša dzīve! Eiropas valstu līdzdalība cilvēku ar attīstības traucējumiem integrēšana darba tirgū un atpūtā" aktivitātēs Madeirā (Portugālē).
Sīkāku informāciju lasīt šeitRīgas 5. internātpamatskola – attīstības centrs piedalās Latvijas Bērnu un jauniešu invalīdu sporta federācijas projektā "Sporta attīstības programma - jauno sportistu treniņu nodrošinājumam". Projekta aktivitātes līdz 2017. gada beigām tiek īstenotas Izglītības un zinātnes ministrijas piešķirtā finansējuma Paralimpiskā jauniešu sportam un attīstībai ietvaros.
Skolā darbojas 2 sporta grupas – pielāgoto fizisko aktivitāšu grupa un vieglatlētikas grupa, ko vada trenere Sanda Erbsa.
Līdzīgas sporta grupas minētā projekta ietvaros Rīgā darbojas peldēšanā un tenisā. Vēl darbu ir uzsākušas peldēšanas grupas Ogrē un plānots uzsākt vēl vienas grupas darbu Rīgā un divās vietās ārpus Rīgas.
No 21.11. - 25.11.2016. mūsu skolas 3 pedagogi un 3 skolēni piedalījās Erasmus+ projekta “Iekļaujoša dzīve! Eiropas valstu līdzdalība cilvēku ar attīstības traucējumiem integrēšana darba tirgū un atpūtā” aktivitātēs Vācijā.
Skolēniem un skolotājiem bija iespēja iepazīties ar Hannoveres speciālās skolas darbu un mācību procesa organizāciju. Skolēni piedalījās dažādās mācību stundās, apgūstot ceļa zīmes riteņbraucējiem, darinot putnu būrīšus un Ziemassvētku kartiņas, kā arī cepot cepumus.
šī projekta ietvaros tika organizēta oficiāla tikšanās ar Hannoveres pašvaldības pārstāvi izglītības jomā.
Mūsu delegācija viesojās trīs dažādās Hannoveres arodizglītības iestādēs, kur jaunieši ar attīstības traucējumiem var izvēlēties un apgūt kādu no 40 profesijām.
Kopā ar pārējām Erasmus+ projekta dalībvalstīm tika apmeklēta VolksWagen rūpnīca Wolfsburgā. Skolēni ar pedagogiem līdzdarbojās mašīnas dizaina un metāla dizaina darbnīcās, kur izveidoja mašīnas modeli un metāla svečturus. Organizētā ekskursija rūpnīcas teritorijā radīja priekšstatu par ikdienas darba procesa norisi un milzīgo darba apjomu.
Interesantā ekskursijā ar viktorīnas elementiem tika iepazītas skaistākās un nozīmīgākās Hannoveres vietas, ēkas un pieminekļi. īpašu noskaņu ļāva baudīt Ziemassvētku tirdziņa atklāšanas pasākumi.
Vācijā mūsu skolas pārstāvjus sirsnīgi un viesmīlīgi uzņēma, ļaujot iepazīt Hannoveres speciālās arodizglītības sistēmu. Mūsu pedagogi un skolēni guva neatkārtojamu pieredzi un pozitīvus iespaidus, kā arī jaunas, radošas idejas turpmākajam mācību darbam.
Rīgas 5. internātpamatskola – attīstības centrs (turpmāk – Skola) 2016. gada oktobrī uzsāka savu dalību Rīgas izglītības un informatīvi metodiskā centra projektā „Izglītība izaugsmei 2017”. Skola piedalās projekta aktivitātē „Atbalsts skolas stratēģisko mērķu sasniegšanai” ar savu izstrādāto projektu „Pozitīvas izglītojamo uzvedības veidošanas stratēģija un uzvedības korekcija izglītojamo ar funkcionāliem traucējumiem iekļaušanai sabiedrībā”. Projekta mērķis ir atbalsta sniegšana Skolas stratēģisko mērķu sasniegšanai un pedagogu kolektīva profesionālās pilnveides veicināšana.
Projekta laikā tiks pilnveidotas pedagogu profesionālās zināšanas par izglītojamo uzvedības profilaksi un to korekcijas iespējām, saskarsmes, alternatīvās komunikācijas veidošanu, lai pēc Skolas absolvēšanas viņi veiksmīgāk iekļautos sabiedrībā. Pedagogi mācīsies veidot vienotu atbalstošu sistēmu uzvedības profilaksei, aplūkos un analizēs dažādas pedagoģiskas situācijas, un piedalīsies pieredzes apmaiņas seminārā Liepājas speciālajā internātpamatskolā.
Projektu finansē Rīgas izglītības un informatīvi metodiskais centrs.
No 7. maija līdz 14. maijam, mūsu skolas 3 skolēni un 3 skolotāji, “Erasmus+” projekta ietvaros devās pieredzes apmaiņas braucienā uz Polijas pilsētu Lodzu.
Ciemošanās laikā mēs piedalījāmies vairāku Lodzas speciālās izglītības iestāžu stundās, kur guvām jaunu pieredzi un idejas stundu un nodarbību plānošanā. Iepazināmies ar profesionālo izglītību Polijā, apmeklējām profesionālo skolu, kurā skolēni pēc speciālās skolas beigšanas turpina apgūt konditora, viesmīļa, zeķu mašīnadītāja, šuvēja, būvnieka, telpu uzkopēja, viesnīcu speciālista un aprūpētāja profesijas.
Direktores vietniece Madara Ančereviča prezentēja Lodzas pilsētas speciālo skolu direktoriem un pārējiem projekta koordinātoriem (Polijas, Vācijas, Francijas, Liebritānijas un Portugāles) mūsu skolas darbības pamatprincipus, piedāvātās profesionālās pamatizglītības programmas, savukārt pārējie skolotāji iepazinās ar projekta dalībvalstu speciālo skolu darbības principiem un piedāvātajām izglītības iespējām. Prezentācija
Projekta laikā skolēni tika iesaistīti dažādās aktivitātēs: piedalījās stundās, devās ceļojumā uz astronoma Kopernika dzimteni Toruņu, piedalījās pusdienās kopā ar Lodzas pilsētas mēru, kopā ar skautiem meklēja kontrolpunktus orientēšanās sacensībās, piedalījās Teātra festivālā, dejoja Zumbu, devās rotaļās ar pirātiem, apmeklēja Kino muzeju, cepa prjaņikus, dziedāja kopīgā sadziedāšanas pasākumā un izdejojās skolēnu vadītā diskotekā.
Braucienā uz Poliju mēs baudījām poļu kolēģu sirsnību, rūpes un guvām daudz pozitīvu emociju tālākam skolas darbam. Skolēni ir emociju pilni un ar aizrautību stāsta par gūtajiem iespaidiem citiem skolēniem.
No 2016. gada 6. līdz 12. martam, Rīgas 5. internātpamatskola – attīstības centrs, uzņēma projekta Erasmus+ dalībniekus no Vācijas, Anglijas, Francijas, Polijas un tālās Madeiras salas Portugālē.
Kopā ar 30 viesiem gatavojām tradicionālos latviešu ēdienus, sportojām, veidojām maciņus ar latvju rakstu zīmēm, muzicējām un strādājām daudzās citās radošajās darbnīcās.
Mūsu skolas skolēni kopā ar skolas metodiķi Lolitu Dibaņinu bija sagatavojuši ekskursiju pa Vecrīgu. Skolēni – Jānis, Pāvels un Almants, veiksmīgi debitēja gidu lomā un vadīja ekskursiju angļu valodā. Viesi bija sajūsmā par radošo stāstījumu un skolēnu atraktivitāti.
Viesi piedalījās Sabiedrības integrācijas projektā kopā ar Ulbrokas vidusskolas tautas deju kolektīva mazajiem dejotājiem. Vēlāk, kopā ar skolotāju Ilzi, Andri, Madaru un Guntu, projekta dalībnieki un mūsu skolas skolēni izbaudīja latviešu tradīciju pēcpusdienu – izgaršoja pelēkos zirņus, medu, rupjmaizi, dejoja „Plaukstiņpolku”, „Tūdaliņ, tagadiņ” un dziedāja latvisko projekta himnu pēc Widgit simbolu zīmēm „Kur tu teci gailīti”.
Nedēļas laikā mūsu skolas skolēni un projekta viesi apmeklēja Ugunsdzēsības muzeju, Ziemeļblāzmas pili un parku, Rīgas ZOO, Jūrmalu, Praktiskās estētikas skolu Rīgā un Atpūtas centru Lido.
Projekta galvenais koordinators, skolotājs Hennings no Hanoveres pilsētas Vācijā, un pārējo valstu kordinatori, atzinīgi novērtēja projektā pavadīto laiku Latvijā, mūsu viesmīlību un lieliski izstrādāto nedēļas plānu, kas bija interesants gan skolotājiem, gan skolēniem, raisīja pozītīvas emocijas, deva iedvesmu tālākam darbam skolās un partnerības turpināšanai ārpus projekta ietvariem.
Paldies, visai skolas komandai – skolēniem, vecākiem, pedagogiem un tehniskajiem darbiniekiem par ieguldīto darbu projekta organizēšanā un realizācijā!
Nordplus Junior Mobilitātes projekta „Skolotāju profesionālās kapacitātes stiprināšana” ( Nr. NPJR-2015/10317) ietvaros Rīgas 5. internātpamatskolā – attīstības centrā no 2016. gada 21. februāra līdz 2016. gada 27. februārim viesojās 9 speciālie pedagogi no Norčēpingas (Zviedrija).
Projekta aktivitāšu ietvaros viesi apmeklēja Izglītības un zinātnes ministriju, Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamentu, kur iepazinās ar izglītības sistēmas struktūru un speciālās un iekļaujošās izglītības nodrošināšanu Latvijā un Rīgas pilsētā.
Projekta dalībniekiem bija iespēja piedalīties mācību stundās mūsu skolas visās filiālēs, pēc kurām skolotāji diskutēja par metodiskajiem materiāliem un atbalsta pasākumiem skolēniem ar speciālām vajadzībām. Diskusiju laikā pedagogi savstarpēji apmainījās ar dažādiem metodiskajiem materiāliem, kas tapuši projekta ietvaros. Viesi atzinīgi novērtēja mācību stundās redzēto. Projekta dalībnieki viesojās arī citās mācību iestādēs un dienas centros, kurus apmeklē bērni, skolēni un jaunieši ar funkcionāliem traucējumiem ne tikai Rīgā, bet arī Cēsu novadā.
Zviedrijas kolēģi atzinīgi novērtēja mūsu pedagogu radošo pieeju un daudzveidīgo dabas materiālu izmantošanu mācību procesā.
Mūsu pedagogi iepazinās ar Zviedrijas izglītības sistēmu, vēroja mācību stundas un nodarbības, iepazina dažādus metodiskos materiālus darbā ar skolēniem ar funkcionāliem traucējumiem. Nedēļas laikā tika apmeklētas dažādas izglītības iestādes - bērnudārzs, vairākas vispārizglītojošās skolas, kurās ir izveidotas klases skolēniem ar funkcionāliem traucējumiem, profesionālās izglītības skola, dienas centrs un grupu dzīvokļi. Katrā iestādē bija noorganizētas kopīgas metodiskās sanāksmes, kuru laikā tika analizēti metodiskie materiāli, pieredze, Zviedrijas kolēģi iepazīstināja ar skolēnu dienas individuālo plānu un režīmu.
šajā pieredzes apmaiņas braucienā tika gūti daudz jaunu iespaidu, vērtīga pieredze un atziņas. šobrīd Rīgas 5.internātpamatskolā – attīstības centrā tiek ieviestas dažādas praktiskas lietas, kas pilnveidos mūsu skolēnu ikdienas darbu mācību procesā.
No 2015.gada 22. līdz 28. novembrim mūsu skolas pedagogi E.Paičs, G.Dūma-Brūvere un 3 skolēni piedalījās Erasmus+projekta “Iekļaujoša dzīve! Eiropas valstu līdzdalība cilvēku ar attīstības traucējumiem integrēšana darba tirgū un atpūtā.” aktivitātēs Londonā.
Londonā projekta aktivitātēs iesaistījās kolēģi un skolēni no Latvijas, Vācijas, Polijas, Portugāless un Apvienotās Karalistes, kuri dalījās ar savas valsts labās prakses piemēriem, iepazinās ar citu valstu pieredzi uz darbu orientētās mācību un audzināšanas programmas nodrošināšanu.
Vizītes laikā bija iespējams apeklēt speciālo skolu Londonā, iepazīties ar mācību programmām, to formām un metodēm, kabinetu aprīkojumu, skolas telpu noformējumu un skolēnu dienas režīmu. Koledžā, kurā ir iekļauti skolēni ar speciālām vajadzībām, vislielāko interesi raisīja daudzpusīgais apjoms interešu izglītībā, piemēram, foto studija, datorgrafika, stjuartu skola un visdažādākās sporta aktivitātes. Mūsu skolēniem bija iespēja piedalīties radošajās darbnīcās, kur dažādu valstu skolēni dalījās pieredzē ēdienu gatavošanā, kokapstrādē, mākslinieciskajā jaunradē un iepazina friziera profesijas pamatus.
Būdami Londonā mēs priecājāmies ne tikai par skaistās pilsētas kultūrvēsturiskajiem un postmodernisma objektiem, dabas parkiem, bet bijām arī atsaucīgi un aktīvi piedalīties ikvienā, ar projektu saistītā pasākumā, tai skaitā ar dalībniekiem no sociālā aprūpes centra. Spēlējam lielo un mazo golfu, galda tenisu, ar prieku apguvām līnijdejas soļus. Apmeklējot Eiropā otro lielāko stadionu - Wembley Stadium, atraktīva gida pavadībā iepazināmies ar tā vēsturi un tradīcijām.
Projekta noslēguma dienā bija viktorīna starp komandām, kuru dalībnieki varēja nostiprināt zināšanas par klātesošo valstu simboliku, pasaulē pazīstamiem cilvēkiem, kultūrvēsturiskiem objektiem un katras valsts nacionālajiem ēdieniem.
Projekts bija ļoti noderīgs, interesants, daudzpusīgs un izglītojošs visām iesaistītajām pusēm. Pozitīvi vērtējama iespēja sadarboties un dalīties savā pieredzē ar citu ES valstu speciālistiem, kuri palīdz skolēniem ar speciālām vajadzībām paaugstināt sociālās un patstāvīgās dzīves prasmes, tādejādi kļūstot neatkarīgiem un konkurētspējīgiem ES darba tirgū.
No Londonas atvedām daudz konstruktīvu ideju un atziņu turpmākam darbam, jauniem atbalsta pasākumiem skolēnu iekļaušanai darba tirgū un atpūtā.
Mūsu skolā no 2015.gada 23.novembra līdz 27.novembrim viesojās seši skolotāji no Turcijas, kas strādā ar skolēniem, kuriem ir autisms. Skolotājiem no Turcijas bija iespēja iepazīties ar metodēm, kādas Rīgas 5.internātpamatskolā - attīstības centrā skolotāji izmanto darbam ar skolēniem, kuriem ir funkcionāli traucējumi. Projekta nedēļas noslēgumā viesiem bija iespēja viesoties Olaines speciālajā pirmsskolas izglītības iestādē "ābelīte". Projekta koordinatore Gülcan ARICI (Turcija) izteica vēlēšanos turpināt sadarbību jaunā Erasmus+ aktivitātē.
© Mārcis Galiņš 2013.
|